Chatbots werden in der Lage sein, mit Ihnen genug zu streiten, um Ihre Meinung zu ändern

Dies ist die Idee hinter der neuen Forschung, welche Dr. Samira Shaikh Professor für Cognitive Science an der University of North Carolina durchführt. Sie entwickelte einen klugen Chatbot, welcher nicht nur ein “normales” Gespräch mit den Benutzern führen kann, sondern auch in der Lage ist, tatsächlich Argumente und Gegenargumente zielgerecht manipulativ so zu verwenden, um den Geist und die Meinung einer humanen Person zu verändern.

“My goal in this work was to see if we could inch a few steps closer to answering Turing’s original question by merging the insights from social psychology and cognitive science with AI. I wanted to see if certain elements of human communication can be recreated effectively by an algorithm — and I chose the human behavior of persuasion specifically since it is nearly ubiquitous in human communication. This is a problem that needs solving along the way to achieving true machine intelligence.”  […]

“This persuasive behavior is based on the theory of planned behavior, a well-established theory of social influence,” Shaikh said.

“I adapted this theory to my work, where the communicator is attempting to persuade the receiver by sending them tailored messages and certain behaviors that are triggered in the agent depending on what has happened so far the conversation. Humans can do this quite effectively, generally speaking, the only difference is that in my framework, the communicator is a computer agent.”

Sources:
Digital Trends // By Luke Dormehl — Posted on July 18, 2017 11:18 am
https://www.digitaltrends.com/cool-tech/chatbots-change-your-mind/
http://dl.acm.org/citation.cfm?doid=3098888.3098899


Social Media, Fake Accounts, Fake News, AI and Robots

Wer ist in den sozialen Medien aktiver und somit einflussreicher: die normalen privaten User oder die algorithmisch gesteuerten 10-30% Bots, welche jeweils auf den Social Media Plattformen herumturnen?
Haben die Social Media Kommentare, News und Likes überhaupt noch irgendeinen Wert? Mit wem unterhält man sich eigentlich in den Social Media, in einem Chatraum oder Diskussionsforum: mit einem Menschen oder mit einem Roboter.