Kann das Design eines Bürostuhls die Kreativität beeinflussen ?

… oder kommt es eher auf deren Anordnung im Raum an ?

Quartz ist eine globale rein-digitale News Publikation von Atlantic Media. Quartz wurde ursprünglich gesponsert durch die Unternehmen Boeing, Chevron, Cadillac und Credit Suisse.

Quartz berichtet über die Wichtigkeit der Gestaltung von Büroräumen, Bürostühlen und deren Anordnung mit Bezug auf die Kreativität der Mitarbeiter. Dieser Aspekt der Kreativitätsforschung wird viel zu selten erwähnt.

Folgend einige Zitate aus Quartz:

Creativity researcher Keith Sawyer, a professor at the University of North Carolina, says creativity is less about the shape of the chair and more about the grouping of seating. “It’s not about the chair itself, it’s about the patterns of social interaction that are fostered by the chairs and the spaces,” Sawyer tells Quartz.

His observation echoes the philosophy Steve Jobs subscribed to when designing offices. The Apple founder was intrigued by a legendary 1940’s social psychology experiment that proved how friendships among different personalities could be forged if they were close enough to one another.

“Friendships are likely to develop on the basis of brief and passive contacts made going to and from home or walking about the neighborhood,” concluded the researchers Leon Festinger, Stanley Schachter, and Kurt Back, of their work in the so-called Westgate West studies, named after the housing development they used as a research lab.

Lesen Sie den ganzen Bericht vom 3. März 2016 im Quartz:
http://qz.com/626143/can-sitting-on-weird-office-chairs-improve-creativity/